Wednesday, March 16, 2016

16.03.2016

assalamualaikum...selamat malam
alahaii lamanya tak update blog ni...
sometimes rasa rindu juga nak blogging tapi busy memanjang sangat panjang
***ahahhahahaha***
ok 1st story hari ini adalah pasal kerja
alhamdullilah dah setahun saya kerja
yang sedihnya hanya merasa 2 bulan jak dapat ketua jabatan yang
soooo sooo humble,caring dan terbaik
selebihnya huhuhu dapat ketua jabatan yang "miss world"
sedar tak sedar dah 11 bulan jg dia jadi ketua jabatan saya kan..
stress sangat berada di bawah pentadbiranya.
tau la kami ni gred ciput-ciput jak, tapi dia teda hak tau nak merendah-rendahkan
orang yang sedia rendah ini.
dari segi pegalaman, of course kakak-kakak yang lain lebih berpengalaman di sekolah tu
so sebagai ketua jabatan yang baru nak up 
sepatutnya dia bagi kerjasama dengan kami
saya pun kekadang fed up juga selalu di marah
buat tu salah, buat ni salah
ketua jabatan sepa yang reject surat samapi 5 kali meh kita geng...
even surat yang simple pu dia nak reject buat pembetulan
correction punya correction last-last nampak isi surat tu macam isi surat yang asal
huhuhuhu
2nd story
alhamdulillah rezeki sambung belajar dah sampai
orang kata dah sampai seru la tu
uitm dihati ku juga tempat menimba ilmu
excited, takut, dan semua rasa menjadi satu
just tunggu 1st class nanti 02.april.2016 
hari tu masa pendaftaran semua macam ok jerr
hopefully ok la
dan saya dapat "GOT"- graduated on time (amin)
insyallah kalau tak terkandas dimana-mana.
3rd story.
alahaii.. dorang dah mula panic dengan jadoh saya la
tua sangat ka saya ni
baru 22 kot..still baby angle lagi la... perasan la sangat kan
insyallah kalau dah sampai seru nanti ke jinjang pelamin la juga saya ini
masih banyak yang perlu dibuat la untuk persiapan nak jadi wife orang ni
kalau boleh saya nak tunggu sampai selesai pengesahan jawatan saya dulu
lagi 2 tahun,
kalau tunggu lagi 2 tahun bermakna waktu tu saya umur 24
kira ok la tu ada extra 1 tahun lagi dari target saya
kontrak cinta saya pun lagi 3 tahun baru tamat tempoh
kira ngam la tu saya kawin masa umur 25 tahun
insyallah tak jadi pengantin tua
* pesan nenek kalau nak jodoh cepat sampai rajin-rajin ke walimatul urus orang*
siapa tak jeles kan nampak kawan-kawan lain
dah bekeluarga siap dah ada anak lagi
tapi tu la mungkin lain orang lain cara dia
saya masih ada hal nak urus sebelum ke peringkat tu
tapi kalau dah ditentukan jodoh saya datang awal
tak ikut seperti perancangan saya
saya terima dengan hati yang terbuka.
tapi sejujurnya im not ready yet to be a good wife.
banyak benda nak belajar lagi
saya ini budak baru belajar
to my kesayangan: 10 tahun kan? insyallah kalau jodoh tak kemana
yang penting sekarang kita sama-sama learn jadi yang terbaik 
untuk betul-betul bersedia jadi husbnd & wife.
----sekian----

No comments:

Post a Comment